FAQ – Kontofrågor

Jag har begärt nytt lösenord men inte fått något mail.

Kontrollera om mailet hamnat i inkorgen för skräppost. Om du ändå inte hittar ett mail med ditt nya lösenord, kontakta oss på support@actimate.se så hjälper vi dig!

Jag har två telefoner, kan jag använda Actimate på båda?

Nej, det kommer endast vara möjligt att använda ett konto och en telefon per person. Installera appen på den telefon som du använder mest.

Jag kan inte logga in i Actimate-appen.

Ställ dig följande frågor:

 

Har du skrivit rätt användarnamn och lösenord?

Ditt personliga användarnamn och lösenord finns i deltagarmailet.

 

Har du testat att begära nytt lösenord via appen?

Om lösenordet i deltagarmailet inte fungerar, kan du testa att begära ett nytt lösenord via appen.

Jag vill inte att någon annan i företaget ska se mina aktiviteter.

Du kan vara med i tävlingen utan att dina aktiviteter syns för andra deltagare. I Actimate-appens inställningar kan du dölja dina aktiviteter.

Vad händer om mitt företag startat och jag inte har kommit igång än?

Ingen stress! Om du loggar in några dagar senare än ditt företags startdatum så hämtar Actimate rörelsedata retroaktivt från Apple Hälsa eller Google Fitness.

Jag har fått ett mail med nytt lösenord men jag kan ändå inte logga in.

Kontakta oss på support@actimate.se så hjälper vi dig!