FAQ – Administratör

Administratör

En deltagare vill eller kan inte vara med, hur ska jag göra?

Kontakta oss på support@actimate.se så hjälper vi dig.

En eller flera deltagare har inte loggat in, påverkar det lagets poäng?

Varje deltagare räknas med i lagets genomsnittspoäng, även om de inte har loggat in. Men ingen stress, så länge data registreras i Apple Hälsa/Google Fitness så kommer all aktivitet att läggas in retroaktivt i Actimate för deltagaren. Ni har alltså inte förlorat poäng, men deltagaren behöver logga in för att dennes poäng ska räknas med.

 

Kom ihåg att detta är en lagtävling och att ni gör det tillsammans. Försök motivera alla till att vara med!

Går det att vara olika antal deltagare i lagen?

Ja, eftersom det är snittpoängen som räknas.

Hur kommunicerar jag med mina deltagare?

Som administratör får man inloggningsuppgifter till vår administrationssida på webben https://www.actimate.se/. Därifrån har du möjlighet att skicka ut meddelande och kommunicera till företagets deltagare. Ni kan genom meddelandefunktionen dessutom skapa egna tävlingar och rewards.

Jag kan inte logga i på Actimates hemsida.

Som administratör ska du kunna logga in på Actimates hemsida. Kontakta oss på support@actimate.se om du inte lyckas logga in så hjälper vi dig.

Kan man dela upp företaget i mindre lag?

Ja, och det är kul!

I appen kan man se både företagets och lagets resultat. Lagens poäng är ett snitt beräknat på antalet deltagare i laget.

Obs: Det är företagets sammanlagda snittpoäng som räknas i tävlingen mot att bli Health Business of the Year. Ett enskilt lag inom företaget kan alltså inte vinna titeln. Ni vinner titeln tillsammans som företag.

Vi vill lägga till en deltagare, hur gör vi?

Kontakta oss på support@actimate.se så hjälper vi dig.